11 weken op avontuur in Peru

Eindelijk!

Hallo lieve allemaal!

Zooooo het is eindelijk weer tijd voor een nieuw verhaaltje, het is veels te lang geleden!

Ik ben iedere druk bezig met van alles, dat het er maar niet van komt, erg jammer, want ik vind het leuk om jullie te laten weten hoe het hier gaat! ·En aan al jullie leuke, lieve en bemoedigende reacties te merken willen jullie graag ook een verhaal van mij haha. Heel erg bedankt trouwens voor al jullie reacties, doet me echt supergoed!! Ik heb nu ook niet heel veel tijd want ik moet over 20 minuten me gaan omkleden, want vanavond hebben we om 7 uur afgesproken om met een aantal ut eten te gaan, want Emelieke is vandaag jarig =)! Maar ik zal in grote lijnen wat vertellen over mijn leven hier en als ik dan terugkom van de Machu Piccu ( JAAAAAAAAAAAA ik ga morgen een trekking doen naar DE Machu Piccu, voor degene die het niet kennen, google het haha, grote berg met oude inca stad, mijn belangrijkste trip die ik hier maak terwijl ik in Cuzco ben)

Ten eerste, alles gaat nog steeds goed haha :). Ik geniet nog steeds heel erg.

De tijd gaat snel, ik zit volgens mij al bijna op de helft.

Pfff waar moet ik beginnen? Ik loop aardig achte rmet vertellen wat ik allemaal meemaak hier. Misschien eerst mijn werk. Ik werk in de ochtend van half 9 tot 12 in een weeshuis met meisjes tussen 12 en 18 jaar. Het valt eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik heb nu in de keuken gestaan (ik ben nu pro in het fijnsnijden van groenten) en ik heb geholpen bij keramiek (ik kan nu potten bakken). Maar het is niet wat ik verwacht. Ik wilde graag iets bijdragen en iets, hoe kort dan ook, betekenen voor die meiden. Maar ik ben wel van er iets van te maken. Want Emelieke werkt nu ook op hetzelfde project als ik en we willen de meiden Engels les geven, toneel les dans les knutselen, topografie etc! We hebben al een keer armbandjes gemaakt, erg leuk, dus het school verhaal wordt nog vervolgd!

Mijn spaans... is supergoed. Haha vind ik zelf hoor! Ik kan me prima redden in ieder geval! Ik hb de week voordat Hans kwam privéles genomen en dat was erg leuk! De week nadat Hans weg is ga ik dit nog een keer doen, ik moet vooral nog een beetje werken aan dat ik de verleden tijden correct gebruik terwijl ik praat. Maarja ik vind het superleuk om het spaans goed te leren en ik ben iedere keer supertrots als ik iemand helemaal begrijp of me helemaal verstaanbaar kan maken haha.

Mijn gastgezin... was geweldig!! En ik ben er 2 weken langer gebleven dan gepland. Het eten was heerlijk en de mensen lief. Ik ben een week ziek geweest, hoge koorts en mijn maag en darmen totaal van slag en toen is er ook erg goed voor me gezorgd daar. Ik vond het heel raar om daar weg te gaan en te verhuizen naar het hostel waar ik nu met Hans zit. Het voelde namelijk heel erg als een thuis. Maar het is een fase geweest van mijn reis en ik heb genoten. Ik geniet nu van mijn zelfstandigheid, in een hostel zitten heeft ook zijn voordelen en straks in het appartement ook weer.

Ik heb flink wat ruines en kerkjes bekeken hier in de buurt, erg leuk om te zien en de cultuur mee te maken op die manier. Ik ben ook 1 dag met Emelieke en wat andere mensen van school wezen mountainbiken in de Heilige Vallei. Ongelovelijk geweldig! Wat was dat leuk!! Heel erg mooi is de Heilige Vallei, en het mountainbiken was echt een kick, zware hellingen dat je jezelf tot het uiterste drijft en veel stukken omlaag over stenen en alles, sommige stukken moesten we zelfs naar beneden lopen omdat het anders niet te doen was. Voor herhaling vatbaar dus! Verder naar Pisac geweest, dorpje met een grote markt, ook erg leuk om te zien! Ojaaa de dag voor het mountainbiken was trouwens feest van de zoon van ons gastgezin, hij werd 18, hier reden voor een giga feest, erg tof!

Nou en toen kwam Hans, jeej! superleuk natuurlijk dat hij er is! Ik ben veel met hem gaan bezoeken, echt superleuk om hem alles te laten zien!! En mijn leven hier en alles. Hij heeft wel last van de hoogte, buiten adem en hoofdpijn, helaas. Ooh en we zijn naar Puno geweest! Echt een ervaring!! Nouja Puno, bedoel ik eigenlijk Titikaka Meer. Het hoogste meer ter wereld. 3 eilanden bezocht, echt prachtig! Op 1 eiland overnacht bij een lokale familie, geweldige ervaring. Ooooh mijn tijd raakt op ik moet wat bondiger zijn volgende kleer uitgbreid verslag over Titikaka Meer!

Uuuhhh wat moet ik nou nog meer vertellen? Ohja morgenochtend om 4 uur begint onze Lares Trail naar The Machu Piccu! (Ja mensen Mariska gaat echt zo vroeg haar bed uit haha) Een trek van 4 dagen, 3 nachten! 3 dagen wandelen, waarvan 2 nachten kamperen. Wandelen door Andes gemeenschappen, door de bergen, via hot springs, klinkt goed toch?!! De laatste nacht in een hostel en met de trein nog een stuk. Dan de vierde dag (vrijdag) De MAchu Piccu bezoeken! en savonds weer terug met de trein en bus naar Cuzco. Ik heb er zin in!!!

Ik moet nu helaas echt gaan, volgens mij vergeet ik een heleboel. Maar dat komt allemaal als ik terugben. Zo heb ik in ieder geval jullie allemaal weer redelijk op de hoogte gesteld.

Ooh en heimwee, ja dat heb ik soms, het is mijn eerste keer zo lang van huis, maar hoewel ik iedereen erg mis, wil ik niet eerder naar huis hoor!!

Dag lieve allemaal, ik spreek jullie snel. Oja mijn peruaanse nummer is trouwens 0051973159781. Mijn nederlands simkaart heb ik niet meer in mijn mobiel namelijk. Ik hoop dat ik nu geen stalkers krijg omdat mijn nummer op internet staat haha.

Heel veel groetjes van Hans!

En heeeeeeeeeeeeeeel veel liefs van mij uit Peru!

¡Hasta luego!

Liefs, Maris

Reacties

Reacties

marijke de kleijn - de vrankrijker

Mij overkwm nu net hetzelfde. Ik had een reactie ingetypt en toen was die ineens verdwenen voordat ik hem opgeslagen had. Ik probeer het nog een keer.

Het is leuk om af en toe je verhalen te lezen.

Tip over deuren die niet op slot kunnen: zet een stoel met de rugleuninge tegen de deur en zo dat hij klem staat onder de klink van de deur. Ik deed dat vroeger toen ik als student op kamers woonde. de eigenaar van het huis was vaak dronken als zijn vrouw niet thuis was en ik was daar als de dood voor.

Groeten, succes en veel plezier, Marijke

steef

Hehe eindelijk weer een verhaal, duurde lang!

irma

Wauw Maris! Wat een gave verhalen, ik ben jaloers haha. Super dat het zo goed gaat met je! Heel veel plezier nog!!! en steef en ik kijken uit naar je volgende verhaal!

Dikke kus

Kimberley

Haha tante Marijke met haar wijze tips!!
Leuk verhaal weer Maris! Nog heel veel plezier en tot je volgende verhaal :D xx kus

iris beijer

Lieve Mariska, Eindelijk laat ik ook eens iets van mij horen. Wat een geweldige verhalen allemaal. Ik kan mij voorstellen dat je ontzettend geniet en zeker nu je vriend er ook nog bij is.Wat zul je veel mooie foto's hebben en dan nog al die mooie en lieve momenten, een hoofd vol, helemaal te gek. Blijven genieten, he. Liefs en groeten IRIS

Queenie

hee Maris,
Het is elke keer weer heel leuk om je verhalen te lezen, vooral hoe erg je het daar naar je zin hebt:) Pas maar op dat je straks alleen nog maar Spaans spreekt of Nederlands met een Spaans accent;)
Geniet nog lekker van alle mooie dingen in Peru:)

Ciao Xx

Johan

Leuk om je verhalen te lezen, ben ik ook weer een beetje terug! Groeten aan iedereen die ik ken, Johan

Cees

Mooi hoor al je verhalen en avonturen. fijn dat je dit nu ook voor een deel met Hans kan delen. Wat een belevenisssen. Ik hoop dat je samen met Emelieke nog zinvolle dingen kan doen met en voor de meideb in Cusco. Groeten en liefs uit AadRijn (LPB) Cees

Elsa

Aaah echt leuk om weer wat van je te horen lieverd!
En wat super super leuk klinkt alles wat je allemaal gaat doen/hebt gedaan:D Ik ben benieuwd naar alle foto's als je terug bent hihi.
Echt super vervelend dat ik het nu ook hele erg druk heb vanwege me stage.. Altijd heel vroeg op en vroeg naar bed, want ik ben altijd helemaal uitgeput. Ik ben net zelfs een week ziek geweest vanwege die drukte :S Dus hopelijk kan ik je weer snel spreken lieverddd!

Nog heeeel veel plezier daar met je hubbie!

Laura en jeroen

Oe weer genoten van je verhaal gaaf wat je allemaal gedaan heb wordt steeds jaloerser op jou Jeroen zegt ook ik wil ook haha wie weet nou Maria de tijd gaat wel heel snel hoor soms mis ik je wel hoor geen praatje afen toe maar voor ik het weet ben je terug nou we lezen je verhaal hopelijk snel weer kusies

kitty

Hai Marisz, ohh wat een verhalen toch: over het hoogste meer v/d wereld, en overnachten bij de lokale bevolking. Dan nog een prachtige tocht naar de Machu Piccu!!! Wauw. En om 4uur opstaan, wat een lekkere lange dag heb je dan hè??:) Hoop dat Hans zich al wel beter voelt nu, en dat jullie er heerlijk van kunnen genieten. Alleen die enorme tocht met de mountainbike zo snel naar beneden, brr. Nou, heel veel liefs, Kitty

Sheila

Ik mis je, maar gelukkig maken de verhaaltjes het een beetje goed :")

Sheila

Sheila

mn hartje komt niet door! dan maar zo: hartje!

Hans Beijer

Ola Mariska,
Creo que puedes entender castillano despues tantos dias en Peru.
Como te llaman ahi?
Que tal Cuzco y environes, muy interessante no?
Eres contente con el trabajo con los ninos en a casa, diges que quieres ensenar los ninos idioma engles o bailar...cuenta me por fabor.
Ya has visitado muchas lugares como Pisac y Macchu Pichu. Tambien Sachsayhuaman es bastante interessante; hay que ver seguramente!
Puedes usar té de coca para confrontar la altura; yo mismo he tomado este té en el ano 2007 cuando visité Peru por segunda vez durante un trekking y passando un altura de 5000m.
Tenia 22 anos cuando vivio por dos anos en el Callejon de Huaylas por el norte de Peru; con obreros locales hemos construido una parte de una carretera en la Sierra.
Mariska, saludos a Hans y espero que tienes un tiempo muy feliz y interessante. Cuidate!
Abrazo de tu tio

Hans

ilona

Dag lieve Maris,

Wat heerlijk wat je allemaal meemaakt en ontdekt!
Ik ga met je moeder op vakantie morgen, en wilde nog even laten weten dat ik je reisverslag heb gelezen....
Hou ons op de hoogte!

ilonaxxxxxx

Bianca

He Mariska,
volgens mij gaat het allemaal prima daar met jou! Volgens mij ben je ook veel te druk met van alles om hier uitgebreid je verhalen te schijven...;-) Ik kreeg het mailtje dat je foto's op de site had geplaatst. En ineens vroeg ik me af, wanneer je nu eigenlijk terug kwam. Zie ik hier dat je over 2 weken al terug reist. Nou, nog veel plezier deze weken!!
Bij PE zitten alle (extra) danslessen voor dit seizoen er ook op. In september gaan we weer van start! Zie je dan.
Groetjes, Bianca

Mariska

Hey Bianca!Ik was inderdaad veelste druk om verhalen te schrijven haha. Maar een paar dagen terug ben ik erg ziek geworden en daar moet ik nu nog van bijkomen. Ik kan dus niet echt iets ondernemen, ideeal om mijn blog bij te werken dus! Ik heb het heel erg naar mijn zin en al superveel meegemaakt :). Ik heb vandaag heel veel fotos geupload, wat een werk! Ik ben een paar uur bezig geweest. Ze staan niet allemaal op volgorde nog, maar het is gewoon zoveel werk haha. Morgen ga ik een uitgebreid verhaal schrijven. Dus dan is iedereen weer helemaal up to date! Ja de 15e kom ik terug in Nederland! Wat is de tijd snel gegaan zeg! Al moet ik zeggen dat de tijd langzaam ging toen ik ziek was, maarja. Ik hoorde dat de voorstelling een groot succes was! Wat ontzettend leuk! Ja vanaf september ben ik er weer helemaal bij en dan neem ik een mooi fotoboek mee! Misschien kan ik dan ook de film van de voorstelling zien? Heel erg bedankt, ik ga er zeker nog wat van maken!
Liefs, Mariska

Kelly Janssens

Hè Mariska!

Wat een avonturen beleef je allemaal in Peru! Ik volg je reisverhalen natuurlijk en wil je voor de laatste weken nog veel plezier wensen. Geniet ervan!

Groetjes Kelly

marco

hallo ik wil u feliciteren met uw artikel, dat is heel interessant. Ik wil met u delen deze video, ik hoop dat het is om uw totale tevredenheid.

https://www.youtube.com/watch?v=RDv_DNzFOYs
broederlijke groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!