11 weken op avontuur in Peru

DEEL 1

Jaaaa lieve allemaal, mariska leeft nog!

Het is álweer veelste lang geleden, dat ik van me heb laten horen!

Zoals jullie hebben kunnen zien, heb ik gisteren een heleboel fotos geplaatst. Het was een heleboel werk en het staat niet precies op volgorde, maar dat moeten jullie me maar vergeven, ik was al zo lang bezig. Nu kunnen jullie zien hoe mijn leven hier is, wat ik allemaal ervaar aan de andere kant van de wereld! De meeste fotos zijn trouwens van Hans haha, verder wat van anderen en van mijn mobiel, de fotos van mjin eigen camera kan ik niet uploaden, veelste trage internetverbinding hier.

Zo, waar moet ik beginnen? Waar was ik gebleven? Ojaa... de dag voor ik de Lares trekking ging doen naar de Machu Picchu. En ik had beloofd nog wat uitgebreider over Lake Titikaka/Puno te vertellen... jeetje lang geleden! Toen was Hans nog hier zelfs. Nu ben ik nog maar 2 weken in Cuzco, gek idee om zo terug te kijken. Maargoed daarover later meer haha.

Lake Titikaka, is het hoogste meer ter wereld, een deel ligt in Peru een ander deel in Bolivia. Samen metHans heb ik een 2 daagsetrip gemaakt en 3 eilanden bezocht. Met de nachtbus zijn we van Cuzco naar Puno gereden, vanuit daar met de bootnaar het eerste eilandUros, het enige drijvendeeiland van het meer. Van de ´president´ van het eiland kregen we en grappige uitleg over het ontstaan van het eiland en we mochten ook in de hutjes van de mensen kijken, hoe ze woonden. Daarna mochten we de prachtige traditionele kleding aan, wat een grappige foto heeft opgeleverd zoals jullie kunnen zien haha. Vervolgens zijn we verder gevaren naar tweede eiland Amantani, waar we ook hebben overnacht bij een lokale familie. Wat een ervaring! We hebben een berg beklommen, om de tempel te bekijken en er 3 rondjes om te lopen voor goed geluk. Daarna hebben we daarvandaan de zon zien ondergaan, prachtig...! Avondeten bij het gezin was hetzelfde als de lunch, aardappels met een aardappelsoep en een andere aardappelvariant, oh en rijst. Ze zijn namelijk op het hele eiland vegetarisch en dol op aardappelen haha. Na even uitgerust te hebben, gingen we naar.... DE DISCO. Jawel jongens en meisjes er was eenechte lokale discotheek op het eiland haha. Weer kregen we traditionele kleding aan en liepen we naar een gebouwtje waar een lokaal bandje aan het spelen was, al snel werden we door de mannen vrouwen de dansvloer opgesleurd. En dansen dat ze kunnen..... wat een energie, en de liedjes waren toch lang.... Haha. Vaak gingen we hans en ik snel met elkaar dansen, zodat we niet met de overenergieke bevoking hoefden te dansen. Wat een leuke avond was dat haha :). Na een koud nachtje slapen gingenwe na een heerlijk ontbijtzonder aardappelen(!!!) (heerlijke pannekoeken!) weer verder met onze reis. Het derde eiland was Taquile, echt supermooi.Hier hebben we heerlijk geluncht en rondgekeken en toen zjin we weer met de boot terug gegaannaar Puno. In Puno hebben Hans en ik gekeken in de kerk en een museum (met mummies, ik had nog nooit in t echt mummies gezien!) en na een lekkere avondmaaltijd zijn we met de nachtbus terug gegaan naar Cuzco. Slapen was geen probleem na al de nieuwe ervaringen, al het rondgewandel en het gedans van de avond ervoor.

Toen.... De Lares Trekking naar de Machu Picchu!!Jullie hebben waarschijnlijk de fotos al gezien. Het wasecht ontzettend mooi. Adembenemde uitzichten. Hogeberge, uitgestrekte dalen... Wat een ervaring was dat!!Het was een tocht van3 dagen, 2 nachten kamperen in een tent. De derde nacht heerlijk in een hostel en de 4de nacht de Machu Picchu bezoeken! De tocht begon, vroeg en zelfs met pech onderweg. Nadat de wekker om half 4(onmenselijk vroeg als je het mij vraagt),was gegaan zijn we slaperig met al onze spullen in een taxi gestapt, diebomvol zat, met zelfs nog iemand half gebukt tussen onze bagage achterin, ach dat kan ook alleen maar in Peru. Vervolgens hebben we heel lang gewachtin een dorpje op onze bus naar deplaats Lares. Toen we er uiteindelijk in zaten(en ik alweer tegen Hans aanin slaap gevallenwas) kregen weergens hoog in de bergenpech.Het busje wilde niet meer verder... Een grote bus met dezelfde bestemming werd aangehouden.En in deze overvulle bus werdenalle mensen uit het kleine busje gepropt.Wat een rit was dat...Uiteindelijk in Lares aangekomen konden we weer heerlijk alles spieren uitstrekken en ons normaal bewegen. We hebben daar met wat lokalen een lunch mee gegeten (kip, rijst,aardappelen, typischer kanhet niet). Daarna hebben weeen korte wandeling gemaaktnaar.... de hot springs!! aah heerlijk dat maakte alles weer goed. Dit waren namelijk hetebaden, het was ook nog eens heerlijk weer. We hebben een paar uur in de hete baden doorgebracht. Toen moesten we ons omkleden en gaan lunchen. Ojaa dat had ik nog niet verteld, maar wehadden een privé-kok een privé-gids en een privé-drager en een privé-ezeldie ook nog wat spullen droeg! Dat was echt geweldig, allemaal voor ons tweetjes :) Na een heerlijke luch van onze kok en een heerijke siesta zijn we begonnen aan onze tocht. Een wandeling van een uur of 1 of 2 zei onze gids (maar toen kenden we zijn tijdsbepalingen nog niet haha). Na wat meer uren kwamen we uitgeput aan in ons eerste kamp.De tocht was prachtig geweest over dunne paadjes door hele mooie natuurmet supermooie uitzichten, maar we hadden geen energie meer om nog maar 1 stap te verzetten.

TADAAAAAAA sorry lieve allemaal, morgen het vervolg van mijn ervaringen hier. Het is etenstijd hier :). Morgen ga ik echt verder, ik zal me nu maar eens aan mijn beloftes houden! Nouja... zo hou ik jullie een beetje in spanning haha! Dus....

TO BE CONTNUED..............!!!!!!!

Oja mijn verhalen die ik net heb geschreven waren alleen van een tijd terug alweer, misschien wel fijn om te laten weten dat alles nu goed met me gaat. Zoals sommigen misschien weten, was ik kortgeleden behoorlijk ziek. Maar ik voel me nu al een stuk beter! Nog een beetje uitrusten en opletten op wat ik eet, maar verder helemaal prima. Bizar dat ik hier nog maar 2 weken ben. Ik kijk er erg naar uit om terug te gaan, naar huis. Maar aan de andere kant wil ik Cuzco nog niet achter me laten. Ik heb hier zoveel ervaren, geleerd, genoten, gedaan, mensen ontmoet, nieuwe dingen meegemaakt, dat het onwerkelijk is om deze nieuwe wereld straks te verlaten. Hoe ik mijn reis tot nu toe kan beschrijven? ONGELOVELIJK GEWELDIG! Totaal geen spijt! Soms heel zwaar, maar ikheb hier zoveel geleerd en meegemaakt.Deze tijd ga ik nooit vergeten. Maargoed ten eerste heb ik nog 2weken, die ik ten volste ga gebruiken en ten tweede moest ik gaan! Dus lieve allemaal, tot morgen!

Héél veel liefs,

¡Hasta mañana!

Besos xx Maris

Reacties

Reacties

hans

ik wou ook gewoon met je dansen omdat ik met je wou dansen hoor :p

steef

Jow! Klinkt leuk! Blij dat je weer bijna terugkomt!

Mariska

Haha weet ik hans, wederzijds! :) was superleuk!

steef ja bijna al! kunnen we weer films kijken en dessertwijn drinken haha

liefs!!

Mariska

Lieve allemaal, ik had een belofte gemaakt, maar ik dacht vanmiddag even een uurtje te slapen, maar dat zijn wat meer uurtjes geworden... Sorry! Morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Liefs en tot snel!

Irene

Hoi Maris, al vaak je verhalen gelezen en foto's bekeken maar nog nooit gereageerd, foei ! Wat ziet het er allemaal prachtig uit !!! Bijzonder he om in zo'n heel andere cultuur een tijdje te leven, je leert er inderdaad veel van. Je spreekt vast al een aardig mondje spaans (heb je Hans -de oom dus haha- zijn mail kunnen begrijpen ?). Toen Hans en ik jong waren hebben we ook door Peru gereisd en al die plekken die je noemt, zijn wij toen ook geweest.
Vooral van de Machu Picchu heeft veel indruk op ons gemaakt. Racen er nog steeds van die kleine busjes met toeristen van beneden naar boven en weer terug ? We hielden onze hart vast.............beh. Geniet nog maar effe met volle teugen.......Dag liefs van Irene

kimberly kriek

Hee Maris ;)
Ik heb even op je blog gespiekt.
Wat gaaf dat je in Peru bent ;) Zo te lezen heb je hele mooie dingen meegemaakt. Gave foto's ook.
Meid, geniet van je laatste weken daar ;)

Liefs Kimberly

Laura en jeroen

Marisieee leuk weer om wat te lezen begon me al af te vragen wAneer je verhalen weer kwamen ik denk nou die hoor ik pas weer als ze thuis is maar gelukkig poef daar was weer een verhaal haha! Nou kan me voorstelle dat e daar eigenlijk nog niet weg wilt maar kom. Maar weer lekker terug hoor over 2 weken haha! Marisiee ik lees snel je verhaal deel 2 denk ik Hihi

Kusjes Laura en Jeroen

Oja btw Jeroen zegt weer dat die jaloers is

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!